چرا ماشین ظرفشویی و ظروف بوی بد میگیرند؟

راههای شگفت انگیز و آسان برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

چرا ماشین ظرفشویی و ظروف بوی بد میگیرند؟

ماشین ظرفشویی
چیدمان صحیح ظروف
دلیل اینکه چرا ماشین ظرفشویی تمیز نمیشوید را اینجا مشاهده کنید.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی می خواهید بعد از شستشوی ماشین ظرفشویی، ظرف ها را از دستگاه خارج کنید، متوجه ی بوی بد ظرف ها شوید. این حالت خیلی ناراحت کننده است.

ظرف ها بعد از شستشو در ماشین ظرفشویی بویی بد مانند تخم مرغ و یا ماهی فاسد می دهد. به احتمال زیاد علت این بوی بد بخاطرذرات غذایی که در فیلتر ماشین ظرفشویی گیر کرده اند یا شلنگ به صورت صحیح نصب نشده است می باشد. در زیر به تمام دلایلی که می تواند این بوی را ایجاد کند میپردازیم.

پاک کردن فیلتر تخلیه

تمیز کردن بازوهای آب پاش، بردن جرم‌های باقی مانده

تمیز کردن لولاها، بخش‌های پلاستیکی و واشر درب ماشین ظرفشویی

بردن بوی بد ماشین ظرفشویی با استفاده از سرکه و جوش شیرین

چک کردن شلنگ تخلیه و مطئمن شدن از تخلیه بدون مشکل

رفع بوی بد ظروف وماشین ظرفشویی اهمیت زیادی دارد. هیچ کس دوست ندارد ظروف آشپزخانه‌اش بعد از شستشو بوی بدی داشته باشد. با این حال بسیاری از افراد فراموش می‌کنند که ماشین ظرفشویی نیز نیاز به رسیدگی و نظافت دارد.

پاک کردن فیلتر تخلیه

فیلتر استوانه ای
فیلتر پلاستیکی قابل جدا کردن جهت نظافت

هیچ قسمتی از ماشین ظرفشویی به اندازه فیلتر تخلیه باعث بوهای عجیب و غریب نیست. ذرات غذایی می‌توانند در اینجا جمع‌آوری شوند و در محیط گرم و مرطوب در طول زمان می‌توانند بوی تعفن اور ایجاد کنند.
یک فیلتر استوانه‌ای، در کف ظرفشویی  وجود دارد که میتوان ان را جدا کرد.که همه آب  ظرفشویی از طریق ان تخلیه می‌شود.
برای خارج کردن فیلتر,فیلتر را ۹۰ درجه به سمت بچرخانید
برای شستشو فیلتر میتوانید از اب گرم و مایع ظرفشویی استفاده کنید

بازو های اب پاش

ممکن است بازو های اب پاش در ماشین ظرفشویی توسط ذرات غذا بسته شده باشند و به همین دلیل آب به درستی به تمام ظروف در ماشین پاشیده نمی شود و ظروف به طور کامل تمیز نمی شوند و به همین دلیل ظروف بوی بدی می گیرند

لولاها ولاستیک دور درب ماشین ظرفشویی

منافذ ریز محل خوبی برای رشد باکتری‌ها و ایجاد بوی نامطبوع هستند بنابراین سعی کنید تمام قسمت‌های ماشین ظرفشویی خصوصاً منافذ ریز را تمیز کنید. لولاها و واشرهای پلاستیکی درب ماشین ظرفشویی یکی از همین قسمت‌های مهم هستند که باید آن‌ها را تمیز کنید.لاستیک اطراف درب ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از نشت آب در ماشین ظرفشویی تعبیه شده و توسط نوار مغناطیسی ای که داخل آن قرار دارد مانع از بیرون ریختن آب می شود. گاهی اوقات ممکن است ذرات غذا طی چرخه ی شستشو بین شیار های لاستیک گیر کند که همین امر موجب بوی بد شود

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی با سرکه و جوش شیرین

نکته بسیار مهم: نباید سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید. در تمیز کردن ماشین ظرفشویی باید به صورت مرحله‌ای از این مواد طبیعی استفاده می‌کنیم.

مقداری سرکه سفید را داخل یک کاسه یا ظرف دیگری ریخته و در طبقه بالایی ماشین ظرفشویی قرار می‌دهیم. ماشین ظرفشویی را روی بالاترین درجه آب گرم قرار می‌دهیم و حالت شستشوی طولانی مدت را انتخاب می‌کنیم. با یکبار شستشو با این روش تمام آلودگی‌ها و بوی بد دستگاه  ازبین میرود.

سرکه بوی بد را از بین خواهد برد ولی برای اطمینان بیشتر و خوش بو کردن داخل دستگاه، استفاده از جوش شیرین نیز ایده خوبی خواهد بود. کافی است تا یک فنجان جوش شیرین را کف ماشین ظرفشویی بپاشیم

چک کردن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی اگر درست نصب نشده باشد میتواند باعث شود آب به سمت ماشین ظرفشویی برگردد. شلنگ تخلیه را بالا ببرید و حلقه کنید تا آب قادر به بازگشت به پایین ماشین ظرفشویی نباشد.
در بیشتر مواقع دیده شده که نصب نادرست شلنگ تخلیه ماشین ظرفشویی و اتصال نادرست ان به سینک باعث شده بو و آب کثیف از سینگ به ماشین ظرفشویی انتقال پیدا کند و باعث شود ظروف بوی بد بگیرند

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *