دلایل تعمیرات مایکروفر و انواع مایکروویو میتواند به سادگی بستن یک پیچ باشد. در ادامه این متن اصلی ترین علل خرابی مایکروفر بیان شده است. شما میتوانید مشکل مایکروفر خود را پیدا کنید و شخصا اقدام به رفع عیب آن نمایید و در صورت نیاز به مشاوره می توانید با تکنسین های الوفیکس تماس بگیرید.

علت اصلی نچرخیدن سینی مایکروویو چیست ؟
در مایکروویو یک موتور دوار در زیر صفحه وجود دارد که وظیفه ی چرخش صفحه را بر عهده دارد. بیشترین احتمال خرابی و نچرخیدن سینی می تواند به علت فرسودگی موتور و یا حتی سوختن موتور باشد. که در این حالت می توانید موتور را به راحتی تعویض کنید. اما اگر موتور معیوب نباشد، نشان دهنده ی خطا در برد اصلی کنترل است. اما اگر برد کنترل نیز مشکلی نداشته باشد، باید برد کنترل را بررسی کنید. بنابراین اگر سینی کف مایکروویو شما نمی چرخد، ممکن است علل مختلفی داشته باشد. اکنون ما به بررسی دقیق و جزئی این مشکل می پردازیم و راه حل هایی نیز ذکر می کنیم که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

مشکل موتور صفحه گردان
اولین و متداول ترین دلیل عدم چرخش سینی مایکروویو به خرابی موتور مربوط می شود. برای بررسی این مشکل باید از یک مولتی متر استفاده کنید. سپس به ترتیب مراحل زیر را انجام دهید : درب مایکروویو را باز کنید و سینی شیشه ای و حلقه ی زیر آن را از داخل مایکروویو خارج کنید. در قسمت عقب مایکروویو با استفاده از یک پیچ گوشتی، پیچ ها را باز کنید. با فشار دادن دو شاخه سیم را جدا کنید و صفحه ی پایین را کنار بگذارید. اکنون با استفاده از پیچ گوشتی پایانه ها را از سیم ها موتور صفحه گردان جدا کنید. پایانه های موتور را به پایانه های مولتی متر متصل کنید و متصل بودن را بررسی کنید. اگر اتصال وجود نداشته باشد و یاموتور صدای کمی ایجاد کند، ممکن است لازم باشد موتور را عوض کنید. اگر اتصال وجود دارد ٍ، ممکن است دلیل دیگری داشته باشد

اشکال در کوپلینگ زیر سینی
از دلایل نچرخیدن سینی مایکروفر اشکال در کوبلینگ زیر سینی می باشد که دلایل آن را در ادامه به طور کامل شرح داده ایم:
• کوبلینگ یا همان اتصال دهنده، مسئولیت اتصال موتور محرک و صفحه ماکروفر را به عهده دارد.
• این اتصال در هنگام گردش موتور محرک، باعث چرخش سینی ماکروفر خواهد شد.
• این اتصال پلاستیکی است به همین علت احتمال ترک برداشتن و شکستن آن در هنگام استفاده بالا است.
• اگر کوپلینگ سینی شکسته باشد، تعمیر سینی ماکروفر بسیار ساده خواهد بود.
• به راحتی می‌توانید با برداشتن سینی ماکروفر، ظاهر کوپلینگ را از نظر وجود شکستگی و آسیب بررسی کنید.
• در صورت مشاهده چنین مواردی آن را تعویض کنید

ممکن است صفحه ی شیشه ای در جای خود نباشد
یکی دیگر از دلایل عمده عدم چرخش سینی مایکروویو، مشکل قرارگیری سینی شیشه ای است. ممکن است اتصال شکسته باشد یا از بین رفته باشد. مایکروویو ها دارای یک صفحه ی شیشه ای گردان هستند که توسط یک اتصال دهنده محور موتور و یک راهنمای غلتکی تغذیه می شود.اکثر این سینی ها دارای یک شیار های سه جانبه هستند که به راحتی از بدنه ی موتور جدا می شود. در صورت وجود مشکل به آرامی سینی را از روی بدنه ی موتور جدا کنید و اگر نیاز به تعویض دارد آن را عوض کنید. همچنین ممکن است سینی ماکروفر در جای درست خود قرار نگرفته باشد که در این صورت آن را در جای مناسب خود قرار دهید.

مشکل خرابی غلتک مایکروفر
گاهی ممکن است خرابی غلتک دلیل عدم چرخش مایکروفر باشد. این قسمت مستقیما در زیر سینی شیشه ای قرار دارد و به سینی کمک می کند تا هنگام چرخش در مسیر بماند. این قسمت برای چرخاندن صفحه ی شیشه ای به کار می رود. برای بررسی این قسمت، ابتدا مایکروفر را خاموش کنید سپس سینی شیشه ای را جدا کنید و بیرون بیاورید و سپس بررسی کنید که این قطعه دچار فرسایش، ترک یا آسیب نشده باشد. در صورت خرابی آن را تعویض کنید. گاهی نیز ممکن است مقداری مواد غذایی در مسیر غلتک گیر کرده باشد در این صورت این مواد غذایی را بردارید و محیط اطرافش را تمیز کنید.

جلوگیری از توقف حرکت صفحه گردان
گاهی ممکن است عدم چرخش صفحه مایکروویو به علت انسداد آن باشد. بعضی اوقات ممکن است ذرات خاصی در صفحه گردان گیر کرده باشند و باعث مسدودی آن و مانع حرکت آن شوند. برای حل این مشکل لازم است صفحه ی گردان را تمیز کنید. با این منظور شما باید سینی شیشه ای و گردونه را بردارید و آن ها را با آب و صابون به خوبی بشویی تا این مسدودی بر طرف شود.
.

blog (18)

 

تعمیر ماکروفر

 

تعرفه تعمیرات ماکروویو در تهران

معمولا اجرت تعمیر ماکروفر و هزینه تعمیرات ماکروویو بستگی به دلیل خرابی دستگاه و مسیری که برای تعمیر طی می‌شود خواهد داشت. معمولا کار تعمیرات مانند تعمیر خازن یا تعمیر موتور و یا ایراداتی که به دلیل صدمه به قطعه‌ای خاص ایجاد می‌شود. و نیاز به بازکردن تمامی قطعات داخلی مایکروفر دارد باید انتظار داشته باشید اجرت تعمیر ماکروفر بالاتر باشد. اما اگر قرار به تعویض یک قطعه خاص وجود داشته باشد و تعویض این قطعه نیز ساده باشد و نیازی به باز کردن همه قطعات و داشته باشد. و زمان طولانی نیز تلف نشود معمولا بیشترین پول را بابت قطعه پرداخت خواهید کرد و اجرت تعمیر ماکروفر کاهش خواهد داشت.

هزینه تعمیر برد م اکروفر از    ۳۵۰   تا    ۱ م
اجرت تعویض برد ماکروفر از    ۷۰    تا    ۱۴۰
هزینه میکروسوئیچ ماکروفر از ۳۰  تا ۱۵۰
هزینه اجرت میکروسوئیچ ماکروفر از ۳۵  تا  ۸۰
هزینه تعویض لامپ مگنترون ماکروفر از ۵۵۰   تا    ۱۳۰۰
اجرت تعویض لامپ مگنترون ماکروفر از ۸۰     تا    ۲۲۰
هزینه تعویض قفل درب ماکرفر از ۴۵    تا    ۲۸۰
اجرت تعویض یا تعمیر قفل درب ماکروفر از ۴۰   تا    ۱۲۰
هزینه لامپ ماکروفر از ۴۰    تا    ۱۷۰
اجرت تعویض لامپ ماکروفر از ۴۵    تا    ۱۴۰
هزینه موتور گردان ماکروفر از ۱۸۰  تا ۳۰۰
اجرت تعویض موتور گردان ماکروفر از ۴۵ تا  ۱۲۰
اجرت تعویض خازن های ولتاژ بالا ماکروفر 
هزینه خازن های ولتاژ بالا ماکروفر از ۶۰  تا  ۲۵۰
اجرت تعویض خازن های ولتاژ بالا از  ۵۰ تا ۹۰
هزینه ترانس ماکروفر از ۴۸۰  تا  ۹۰۰
اجرت تعویض ترانس ماکروفر از ۶۰  تا   ۱۶۰
هزینه ورق نسوز میکا ماکروفر ۱۰۰   تا   ۱۹۰
اجرت تعویض ورق نسوز میکا  ۵۰  تا  ۱۰۰
هزینه المنت ماکروفر بر حسب وات از    ۱۴۰    تا    ۴۲۰
اجرت تعویض المنت ماکروفر از    ۸۵    تا    ۱۷۰