مشکلات کولر گازی و تعمیرات آن

خرابی و تعمیر کولر گازی
سیستم های سرمایشی همچون کولر گازی نقش بسیار مهم و ضروری را در زندگی و آسایش ما در فصول گرم سال بازی می کنند. مسلما برای شما هم پیش آمده است که به دلیل بروز مشکلی در کولر گازی خود، مدتی قابلیت استفاده از آن را نداشته و مجبور به تحمل گرمای طاقت فرسا شده اید. کافیست با یادآوری این خاطره ناخوشایند تمام بی حوصلگی، بی رمقی و ناملایمتی آن دوران را به یاد بیاورید. بسیاری از افراد در مرحله بعدی، که باید به دنبال تعمیرکار متخصص و منصف باشند نیز دچار دردسر بسیار شده و از کار و زندگی خود می افتند. کاراباما راه حل این مشکلات را پیدا کرده است و با اعزام تعمیرکاراران مجرب و باتجربه خود که متخصص برند کولر شما باشند، در همان روز و یا فردای آن امکان ارائه خدمات حرفه ای و سریع خود را مهیا نموده است.

علت خنک نکردن کولر گازی را باید در دو دیدگاه متفاوت مورد نقد و بررسی قرار داد.

کولر گازی چندین سال است کار می کند و تازه با این مشکل مواجه شده است.

کولر گازی را تازه خریداری کرده اید.

از عمده ترین علت خنک نکردن کولر گازی که می تواند در خنک نکردن کولر های گازی با عمر کاری چند ساله نقش داشته باشد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم تمیز کاری و سرویس سالیانه کولر گازی
  • خراب شدن و یا مسدود شدن فیلتر کولر گازی
  • خراب و یا سوختن فن یا موتور فن کولر گازی
  • اتمام و یا کمبود گاز در سیستم کولر گازی
  • خرابی کمپرسور کولر گازی
  • خرابی ورودی و یا خروجی های هوا کولر گازی
  • مشکلات اورلود کولر
  • عیب در ترموستات کولر گازی

آیا سرویس کولر گازی هرساله لازم است؟

کولر گازی که با نام‌هایی همچون اسپلیت یا کولر دو تیکه نیز شناخته می‌شود به دلیل ساختاری که برای تولید صدای کمتر در آن به کار رفته است، کندانسور یا اصطلاحاً موتور آن در فضای باز بیرون نصب می‌شود که با توجه به قرار گیری در مجاورت گرد و خاک درصورت سرویس نشدن سالانه علاوه بر کاهش عمر مفید هر ساله نیز از راندمان آن کم شده و بر هزینه برق مصرفی افزوده خواهد شد.

روشن نشدن کولر گازی

مشکل شایع کولر گازی که کاربران ممکن است هنگام استفاده از این دستگاه با آن مواجه شوند می‌توان به روشن نشدن کولر گازی برای استفاده اشاره کرد در زیر دلایل بروز این مسئله را عنوان کرده ایم:

  1. خرابی برد دستگاه کولر گازی
    ۲٫ صدمه دیدن قطعات کولر گازی به دلیل نوسان برق
    ۳٫ قطع شدگی سیم بیرونی یا سیم‌های درونی کولر گازی

خاموش نشدن کولر گازی

بسیاری از کاربران هنگام تماس با تعمیرگاه برای ثبت درخواست تعمیر کولر گازی این موضوع را با کارشناسان فنی این مرکز مطرح می‌کنند که کولر گازی به هیچ عنوان خاموش نمی‌شود و به صورت یکسره کار می‌کند در ادامه به دلایل نهمین گزینه از مشکل شایع کولر گازی پرداخته ایم:

  1. ترموستات کولر گازی دچار مشکل شده باشد.
    ۲٫ در صورتی که کویل‌های کولر گازی کثیف شده باشند.
    ۳٫ خرابی برد کولر گازی از دلایل خاموش نشدن کولر گازی است.
    ۴٫ در صورت بروز مسائل بالا کولر گازی به صورت یکسره کار می‌کند و نمی‌توانید آن را خاموش کنید.

برای برطرف کردن این مشکل، به شما توصیه می‌کنیم هنگام روشن بودن مداوم کولر گازی آن را از برق خارج کنید و از تعمیرکارانی که در زمینه تعمیرات این دستگاه تجربه و تخصص لازم را دارند کمک بگیرید.

 

blog (5)

blog (37)